Úvodná stránka | Charakteristika | Alternatívne metódy | Aktivity | Aktuality | Stravovanie | Fotogaléria | Kontakt |
Vo výchovno -
vzdelávacom procese popri plnení úloh PVV ako
základného dokumentu vhodným spôsobom
aplikujeme prvky pedagogiky M. Montessori, ktoré sú
zvlášť prospešné pre deti
predškolského veku. Mária Montessoriová ako prvá žena v Taliansku získala doktorát mediciny. Sploupôsobila pri zakladaní predškolských prípravných škôl, materských škôl, inštitútov a ústavov pre vzdelávanie učiteľov,ktorí pracovali na jej pedagogických princípoch. Jej základnou pedagogickou myšlienkou bolo oslobodiť dieťa od diktatúry dospelých a dať mu slobodu vzdelávania v jeho vlastnom tempe. Riadiť sa heslom " Pomôž mi, aby som to urobil sám." |
|
Maria Montessori kritizovala školu pre jej strnulosť, nezáživnosť,
dogmatický prístup k vyučovaniu, vynucovanie disciplíny. Podľa filozofie
M. Montessori učiteľka zabezpečuje pripravené prostredie a udržuje
v ňom atmosféru pokoja, poriadku, láskavosti, starostlivosti, uvedomenia
a radosti. Jej základnou úlohou je ukážkové správanie a sledovanie
senzitívnych období dieťaťa. Učiteľka podľa
Montessori nekritizuje, neorganizuje, zbytočne nezasahuje, neopravuje,
len pomáha a motivuje dieťa tak, aby v ňom vzbudila proces vlastnej
tvorivosti. Učenie M. Montessori zahŕňa 5 základných oblastí:
|
|